loader

9 Sposobów, aby wiedzieć, czy masz wspaniały pomysł na biznes

Rozpoczęcie działalności gospodarczej wymaga czasu i energii, a trzeba przejść okresy przedłużonej autorefleksji, aby znaleźć pomysł na biznes, który jest zarówno realistyczne i opłacalne.

Jeszcze lepiej, skoro masz już dobry pomysł, skąd możesz mieć pewność, że rozkwitnie on w udane przedsięwzięcie? Te wczesne etapy planowania są niezbędne. Nie oszczędzajcie na burzy mózgów i wystawiajcie swoje pomysły na następującą próbę.

Zanim zanurkujemy w celu ustalenia, czy masz dobry pomysł na biznes, spójrzmy jak go stworzyć.

Jak wymyślić świetny pomysł na biznes

Zacznij od analizy siebie i swoich mocnych stron. Co cię interesuje? W czym jesteś naturalnie dobry?

  • W czym jesteś dobry? Jeśli jesteś osobą, która zajmuje się określonymi zadaniami lub zadaniami, może to być świetna okazja do przekształcenia tej umiejętności lub talentu w biznes. Ważne jest jednak, aby wybrać coś, co jest Twoją pasją i widzieć siebie robiącego dzień w dzień.
  • W czym inni mówią Ci, że jesteś w tym dobry? Może masz ukryty talent, który inni widzą w tobie, a którego nigdy nie uważałeś za coś wielkiego. Jeśli tak jest i ta umiejętność jest czymś, co można zobaczyć siebie robi więcej, może to być wielki pomysł biznesowy. Porozmawiaj z rodziną i przyjaciółmi i zobacz, co oni myślą.
  • Jakie usługi chciałbyś, aby istniały, których obecnie nie ma? To się zdarza cały czas. Szukasz w sklepie z aplikacjami czegoś konkretnego, myślisz, że na pewno istnieje, tylko po to, żeby znaleźć, że nie istnieje. To jest twoja szansa. Możesz sparować się z projektantem aplikacji lub stworzyć aplikację samemu, co może przynieść korzyści ludziom takim jak ty na całym świecie. Innym sposobem na myślenie o tym jest to, jaki problem istnieje, który wymaga rozwiązania? Niektóre z najbardziej udanych firm to te z produktami lub usługami, które rozwiązują problemy dla innych.

Pomocne źródła, które pobudzą nowe pomysły

Czasami potrzebujesz źródła inspiracji, by pobudzić ten moment żarówki. Spróbuj znaleźć inspirację w otaczającym cię świecie. Oto cztery miejsca, w których można szukać inspiracji:

  • Badanie przedsiębiorców odnoszących sukcesy. Ciężko jest wiedzieć, gdzie się wybierasz, jeśli nie wiesz, gdzie byli wielcy przedsiębiorcy przed tobą. Przeczytaj historie pochodzenia i ucz się udanych biznesmenów. Jak oni wpadli na swój pomysł na biznes? Jaką radę mają dla początkujących przedsiębiorców? Dowiedz się wszystkiego, co możesz, zanim wyruszysz w swoją własną podróż.
  • Użyj swojego smartfona. Jeśli wiesz, że chcesz stworzyć aplikację, ale nie jesteś pewien, co dokładnie chcesz stworzyć, przeszukaj sklep z aplikacjami. Wyszukaj interesujące Cię kategorie. Czy zauważyłeś, że czegoś brakuje lub jak można ulepszyć aplikacje w tej kategorii?
  • Czy za pomocą wyszukiwarek internetowych można znaleźć podobne produkty lub usługi? Internet jest niezwykle pomocny, jeśli chodzi o znajdowanie produktów i usług, dla których jesteś na rynku. Ale czy kiedykolwiek szukałeś i szukałeś czegoś, a nie byłeś w stanie tego znaleźć? To powinna być wskazówka dotycząca potencjalnego otwarcia na rynku, na którym powinieneś działać.
  • Zwróć się do mediów społecznościowych. Ludzie w mediach społecznościowych często szybko identyfikują problemy i problemy, które mają z aktualnymi produktami, miejscami, procesami itp. Czytając żale ludzi może dać Ci świetny wgląd w problemy, które inni ludzie mają, że można rozwiązać. Strony recenzji online mogą oferować to samo.

Jak określić, czy masz dobry pomysł na biznes?

Czasami inspiracje nie są problemem, lecz decydują o tym, czy rzeczywiście masz dobry pomysł, czy nie. Ważne jest, aby być krytycznym wobec swojego pomysłu i poprosić o informacje zwrotne od jak największej liczby osób. Kilku ekspertów waży się na innych strategii, aby pomóc Ci określić, czy masz skuteczny pomysł na biznes.

Czy to rozwiązuje jakiś problem?

Przedsiębiorca i współzałożyciel szkoły projektowania stron internetowych The Starter League (która została przejęta przez Fullstack Academy) Mike McGee uważa, że najlepsze pomysły biznesowe to te, które w jakiś sposób rozwiązują problem.

"Jeśli jest jakiś problem, który dotyka Ciebie, Twoich przyjaciół, rodzinę, współpracowników, itp., to są duże szanse, że dotyczy on również osób, których nie znasz", powiedział McGee.

Czy ludzie za niego zapłacą?

To klienci płacący, którzy zatwierdzają pomysł i decydują, którzy z nich mają największe szanse na sukces, powiedział Wil Schroter, współzałożyciel i CEO Fundable.

"Pomysł jest tylko pomysłem, dopóki nie przywiązasz do niego płatnego klienta", powiedział Schroter. "Każdy może zdyskredytować prosty pomysł, ale nikt nie może zdyskredytować płacącego klienta."

Jaka jest twoja cena?

Charlie Harary, współzałożyciel i partner firmy inwestycyjnej H3 & Co, powiedział, że choć istnieje wiele sposobów na rozwiązanie problemów, świetne pomysły biznesowe zrobić to w sposób, który jest mniej kosztowne niż to, co rynek wytrzyma.

"Kiedy już ustalisz, że rozwiązujesz uzasadniony problem w sposób skalowalny, musisz określić nie tylko wartość, jaką dostarcza on światu, ale także to, co ludzie zapłacą za tę wartość" - powiedział Harary. "Kiedy już ustalisz cenę, możesz ocenić, czy twoje rozwiązanie jest warte zachodu, czy też nie".

Czy jest na to spora nisza rynkowa?

Bez wystarczająco dużego rynku, Twój pomysł może nigdy nie ruszyć z miejsca. Musisz określić, czy istnieje jakiś niszowy rynek dla Twojego pomysłu. Jesteś lepiej przygotowany na sukces, jeśli Twoja firma poprawi to, co już tam jest - nowatorską odpowiedź na rozpoznaną potrzebę.

Jak można stwierdzić, czy niszowy rynek jest w rzeczywistości rynkiem? Jest to połączenie "badań, instynktu jelitowego i osobistych preferencji", jak twierdzi Ari S. Goldberg, założyciel firmy inwestycyjnej RNMKR. "Rozważam ogólne trendy w branży, wielkość aktywności inwestycyjnej, jaka miała miejsce w ostatnim czasie w przestrzeni, jak wiele czytałem o tym od strony konsumenckiej i czy słyszałem, że ludzie o tym mówią", powiedział Goldberg.

Jesteś wystarczająco namiętny?

Twój biznes prawdopodobnie pochłonie cały Twój czas, więc upewnij się, że jesteś nim z pasją, aby odnieść sukces. Ważne jest, aby Twój pomysł był czymś, na czym naprawdę Ci zależy, a nie tylko czymś, do czego zmierzasz, bo wydaje się, że może być lukratywny.

"Ponieważ rozpoczęcie działalności biznesowej wymaga nadmiernej ilości czasu, energii i cierpliwości, w idealnym przypadku, pomysł będzie taki, który jest pasją, jak również taki, który ma umiejętności lub doświadczenie [w]", powiedział Melissa Bradley, dyrektor zarządzający Projektu 500 i członek wydziału adiunkt w McDonough School of Business Uniwersytetu Georgetown.

Czy przetestowałeś swój pomysł?

Nie będziesz wiedział, czy twój biznes jest opłacalny, dopóki nie przetestujesz go na obcych.

"Przetestuj go - nie tylko z przyjaciółmi, którzy będą zbyt uprzejmi, aby powiedzieć prawdę, ale z uczciwymi ludźmi, którzy tworzą idealną grupę docelową, a następnie wysłuchaj opinii", powiedziała Lisa McCartney, szef "PLYTer" w edukacyjnej matematycznej firmie gier planszowych PLYT.

"Jeśli twoja próba docelowa mówi, że [twój pomysł] jest fantastyczny i [pyta] skąd mogą go wziąć, wiesz, że masz coś na myśli, ale jeśli są mniej niż entuzjastyczni, to prawdopodobnie nie jest to tak dobry pomysł, jak myślałeś".

Jesteś otwarty na rady?

Jeśli nie jesteś otwarty na zmianę lub dostosowanie swojego pomysłu do tego, co chcą klienci, Twój pomysł na biznes może nie być warte kontynuowania.

"Sukces zdarza się wtedy, gdy jesteś skłonny słuchać i rozważać rady innych", powiedziała Angie Yasulitis, prezes i partner zarządzający w Grupie YaZo. "Większość dobrych pomysłów wymaga pewnych zmian, aby wejść na rynek". Bycie zamkniętym umysłowo jest zabójcą biznesu."

Jak będziecie sprzedawać swój biznes?

Wielu przedsiębiorców myśli o problemach, które ich firma rozwiąże, ale nie o tym, jak zamierzają sprzedawać swoją firmę do swoich klientów docelowych. Jesse Lipson, założyciel i CEO Real Magic, powiedział, że Twoja strategia marketingowa może określić, czy Twój pomysł na biznes jest dobry.

"Jeśli masz solidną strategię wejścia na rynek i przyzwoity produkt, prawdopodobnie odniesiesz sukces," powiedział Lipson. "Ale jeśli masz świetny produkt bez pomysłu, jak dotrzeć do potencjalnych klientów, to będzie naprawdę trudno, aby to się udało". Przemyślenie tego tak wcześnie, jak to możliwe, jest naprawdę kluczowe."

Jesteś realistą co do swoich celów?

Tak podekscytowany, jak może być o nowym pomysłem na biznes, ważne jest, aby pozostać uziemiony i być realistą o tym. Thomas J. Gravina, współzałożyciel i prezes zarządu firmy Evolve IP świadczącej usługi w chmurze, powiedział, że nie należy mieć mentalności Field of Dreams przy rozpoczynaniu działalności.

"Tylko dlatego, że masz wizję i zdecydujesz się ją zbudować, nie oznacza, że reszta pójdzie za nią", powiedział Gravina. "Chociaż możesz mieć pomysł, który jest oryginalny, rewolucyjny lub wyprzedzający swoje czasy, powinna istnieć realna, solidna szansa rynkowa, aby zapewnić mu sukces. Każdy nowy przypadek biznesowy lub nowe przedsięwzięcie musi mieć realny rynek, który można sprzedać teraz - nie teoretycznie lub z założeniem, że istnieje przyszłość dla tego rynku", powiedział Gravina.

Podsumowanie

Przestań mówić i zacznij pisać. Rozmowa o jakimś pomyśle, zanim zrobimy wstępną obróbkę na papierze, skłania nasz mózg do myślenia, że faktycznie coś z tym pomysłem robimy.

Zobacz

Wydawałoby się, że monitory do pracy biurowej nie mają jakichś szczególnych wymagań. W końcu nie wymagamy od nich super rozdzielczości – jak przy monitorach dla graczy – czy wysokiej częstotliwości odświeżania ekranu. Jednak monitor do pracy biurowej to urządzenie przy którym spędzamy zwykle 8 godzin w ciągu dnia. Ważne więc, by miał jak najmniej szkodliwy wpływ...

​Możliwość zlecenia jakiegoś zadania zewnętrznemu usługodawcy to zawsze szansa na oszczędność czasu. W końcu w ten sposób nasz zespół nie musi poświęcać swoich obowiązków na czynności, które z powodzeniem może wykonać ktoś inny. W przypadku takich obowiązków jak archiwizacja dokumentów, korzyści jest jednak znacznie więcej. Oczywiście także tutaj możemy liczyć na...

Nazwa metoda smart to akronim 5 słów angielskich, co w tłumaczeniu oznacza, że cel powinien być dokładnie sprecyzowany, mierzalny, atrakcyjny do wykonania, realny podczas planowania, a także ściśle określony w czasie. Jest to zatem metoda realizowania celów, która wykazuje się ogromną skutecznością. Ponadto zakłada, że odpowiednie sformułowanie i wyrażenie celu jest...