loader

Chińskie marki samochodów wyjaśnione

Najpierw pojawili się japońscy producenci w latach 80-tych, potem koreańscy na początku lat 80-tych, teraz Australijczycy spoglądają w dół z lufy świeżego napadu nowych i odrodzonych namiotów samochodowych z pozornie niepowstrzymanych Chin.

Chiński przemysł motoryzacyjny doświadczył bezprecedensowego boomu w ciągu ostatnich 10 lat, wypuszczając coraz więcej samochodów w karkołomnym tempie.

Podczas gdy większość tego postępu skorzystała z korzystnej polityki rządowej, aby utrzymać chińskich nabywców samochodów kupujących produkt krajowy, a nie importowany, to nie powstrzymało największych grup samochodowych w kraju od wyznaczenia sobie ambitniejszych celów eksportowych - jak notorycznie konkurencyjne i trudne pole bitwy tutaj w Australii.

Prawdopodobnie słyszeliście, że niektóre godne uwagi markizy z przeszłości, jak MG, są teraz chińskich samochodów, więc mamy zamiar rozbić dużych graczy przez grupę auto, i które pojazdy na rynku australijskim w 2019 i 2020 są własnością i produkowane przez chińskie firmy samochodowe.

Geely Auto

Nigdy nie słyszałeś o Geely'm? Zrozumiałe, marka nie sprzedaje swojej własnej nazwy lub chińskiego rynku marek w Australii, ale Geely jest jednym z najbardziej bogatych i potężnych konglomeratów samochodowych w Chinach.

Firma Geely jest obecnie właścicielem marek samochodów, które z pewnością są nadal sprzedawane w Australii, w tym Volvo, Lotus, The London Taxi Company (obecnie London EV Company) i Proton. Firma Geely jest także właścicielem zupełnie nowego namiotu, który ma oczy szeroko otwarte na Australię (ostatecznie) o nazwie Lynk & Co, wykorzystującego podwozie i technologię Volvo.

Podczas gdy marka nie planuje rozbudowywać i tak już ogromnego katalogu tabliczek znamionowych, ma wiele pojawiających się i zelektryfikowanych tabliczek znamionowych - takich jak Geometria - które pewnego dnia mogą dotrzeć do australijskich wybrzeży.

Podobnie jak indyjski konglomerat Tata (który jest właścicielem Jaguara Land Rovera), Geely w przeszłości nie ingerował w projektowanie i rozwój swoich zachodnich spółek zależnych, dzięki czemu jego zagraniczna własność jest niezauważalna dla nabywców.

W tym celu Volvos są projektowane i rozwijane głównie na rodzimym rynku szwedzkim, a także budowane na europejskich liniach produkcyjnych.

Silnik SAIC

SAIC Motor (dawniej Shanghai Automotive Industry Corporation) jest jednym z najbardziej agresywnych chińskich operatorów w Australii, który w ostatniej dekadzie napinał swoje korporacyjne mięśnie, aby nabyć niegdyś niestabilne europejskie marki, takie jak MG (dawniej Morris Garages) i LDV (dawniej Leyland DAF Vans).

Obydwie marki ponownie pojawiły się na rynku australijskim, wykorzystując namiot MG Motor do samochodów osobowych i LDV do pojazdów użytkowych (ten drugi dystrybuowany przez Ateco Group). Pomimo wczesnych zmagań, SAIC osiąga obecnie względny sukces dzięki przystępnej i ulepszonej ofercie produktów w ważnych segmentach z długimi gwarancjami.

W przeciwieństwie do swojego rywala Geely - SAIC tylko częściowo projektuje swoje samochody na rynku australijskim poza granicami Chin i buduje je na chińskich liniach produkcyjnych.

Great Wall Motors

Great Wall jest również jedną z największych grup samochodowych w Chinach, ale w przeciwieństwie do SAIC lub Geely - nie kupił zachodnich marek dla swoich produktów.

Zamiast tego firma Great Wall poczyniła powolny, ale stały postęp w Australii dzięki prostym i przystępnym cenowo chińskim pojazdom z podwójną kabiną, takim jak Steed, a także pod marką Haval SUV.

Marka ma duże plany poszerzenia swojej oferty eksportowej w zakresie napędów po prawej stronie, a na horyzoncie pojawia się mnóstwo nowych produktów zarówno pod Wielkim Murem, jak i banerami Haval. Marka wprowadza również na rynek luksusowe SUV-y pod chińską marką Wey i posiada całkowicie elektryczną markę samochodów miejskich Ora, z których żaden nie zostanie wkrótce wprowadzony na rynek australijski.

Czy samochody Great Wall są dobre? Mogą być za uznanymi konkurentami pod względem dopracowania i specyfikacji, ale anegdotycznie, komentatorzy mówią nam, że są zadowoleni ze swoich ciężarówek.

Obecnie pojazdy marki Great Wall są projektowane i produkowane w zakładach w Chinach, jednak może się to zmienić w związku z zakupem przez chińskiego giganta tajskiej fabryki General Motors, w której produkowano Holden Colorado.

BAIC

BAIC (Beijing Automotive Industry Holding Corporation) jest godny uwagi dla Australijczyków jako firma macierzysta nieco bardziej rozpoznawalnej marki: Foton.

Foton, znany przede wszystkim z tunlandskiego pick-upa z podwójną kabiną, jest producentem pojazdów użytkowych, który sprzedaje również w Australii lekkie i średnie samochody ciężarowe Aumark.

Chociaż Foton może nie mieć względnej trakcji swoich chińskich odpowiedników, od 2012 r. udało mu się utrzymać w wysoce konkurencyjnym segmencie rynku.

Silnik Dongfeng

Dongfeng nie jest marką, o której prawdopodobnie słyszeliście, ponieważ jego zaangażowanie w światową scenę motoryzacyjną jest w dużej mierze jednym z przedsięwzięć joint venture umożliwiających japońskim i europejskim producentom samochodów zdobycie pozycji na rynku chińskim.

Jednak samochody wyprodukowane przez chińskiego giganta mogą dość szybko uderzyć w australijskie ulice, ponieważ australijska firma EV Automotive, która rozpoczęła działalność, zawarła umowę w celu zabezpieczenia niewielkich ilości przykładów linii elektrycznych tej marki z napędem na prawą rękę.

Ostatecznie marka EV Automotive, Dongfeng Glory E3 średniej wielkości elektryczny SUV, ma trafić na australijskie ulice w tym roku. Oferuje on konkurencyjny zasięg 405 km i jest ukierunkowany na cenę "mid-sixty-grand". Wkrótce po E3 pojawi się furgonetka, a EV Automotive nie będzie korzystać z modelu dilera, mając nadzieję na sprzedaż bezpośrednio klientom za pośrednictwem portalu internetowego.

Chery

W latach 2011-2014 Chery może zapamiętać krótką i niezbyt pamiętną wizytówkę na australijskim rynku nowych samochodów. W tym czasie samochody z chińskiego przedsiębiorstwa państwowego sprzedawały się słabo, częściowo ze względu na przestarzałą konstrukcję i nienajlepsze parametry bezpieczeństwa.

Od tego czasu marka zrewolucjonizowała swoją ofertę w Chinach, aby zaoferować znacznie bardziej nowoczesną linię SUV-ów i sedanów, i choć okazjonalnie zauważono Chery'ego, to jednak mówi się, że służy on tylko do celów testowych, ponieważ chińska marka na razie koncentruje się na rynkach pojazdów z napędem na lewą rękę.

Yutong Bus

Niewielki dla nabywców samochodów, ale działający w Australii, który być może widziałeś na ulicach, Yutong jest producentem pojazdów użytkowych, który specjalizuje się w autobusach. Chińska firma twierdzi, że ma 15-procentowy udział w światowym rynku branży autobusowej i konkuruje w Australii z uznanymi graczami: Toyotą, Fuso (Mitsubishi), Mercedesem-Benzem i Volvo.

Yutong widzi zelektryfikowaną przyszłość "nowej energii" i już teraz wprowadza na rynek międzynarodowy wiele opcji całkowicie elektrycznych autobusów w celu wprowadzenia ich do Australii na większą skalę.

Zobacz

Co to jest glinka do lakieru? Wiele osób zadaje sobie pytanie – co to jest glinka do lakieru?  Glinka samochodowa czy też jak kto woli glinka do lakieru to masa plastyczna, która zawiera polerskie cząsteczki. Jest ona stosowana także w na przykład pastach polerskich. Glinka do czyszczenia lakieru samochodowego pozwala na przeprowadzenie bardzo prostego oraz także...

Liczba nowych automatycznych samochodów poniżej 20 tys. dolarów już teraz szybko się kurczy, ale rygorystyczne wymogi ANCAP i kiepski dolar australijski przyczyniły się do tego, że na przełomie 2019 i 2020 r. segment ten poniósł kolejne ofiary. Kiedyś popularne tabliczki z nazwiskami, takie jak Honda's Jazz i Hyundai's Accent, znalazły blok tnący, a niektóre samochody...

Można by pomyśleć, że w przypadku firm motoryzacyjnych bylibyśmy w pewnym sensie do przodu. Przy tak małej populacji, że co roku w Chinach sprzedaje się więcej nowych samochodów niż w naszym kraju, jak ważny może być udział w rynku samochodowym w Australii? Uznano to za liczbę surową? Nie bardzo. Ale w przeliczeniu na jednego mieszkańca? Tutaj historia robi się...