loader

Najlepsze kompaktowe SUV-y poniżej 30 tys. dolarów

Jeśli jesteś na rynku dla najlepszych małych SUV poniżej 30k dolarów w Australii, masz wiele opcji do wyboru.

Są dosłownie dziesiątki pojazdów, które mieszczą się w SUV-ie w kategorii poniżej 30.000 dolarów, przy czym większość z nich to małe SUV-y, choć są też pojazdy średniej wielkości, które mieszczą się w budżecie w podstawowych kategoriach. Niektóre z tych pojazdów mogą być tanie, ale nie reprezentują one takiej wartości, jaką mamy do czynienia z małymi lub kompaktowymi SUV-ami.

W momencie pisania, na rynku jest 29 lekkich/małych SUV-ów, ze wszystkimi oprócz jednego slotu poniżej 40 tys. dolarów. Ale zmniejszmy ten budżet jeszcze bardziej, do 30 tys. dolarów, i zobaczmy, co nam zostanie. Warto pamiętać, że im więcej wydajesz, tym więcej dostaniesz - i to na pewno w przypadku niektórych z tych modeli, z których kilka rezerwuje najlepsze wyposażenie (często zestaw zorientowany na bezpieczeństwo, w rzeczywistości) dla modeli z najwyższej półki.

Tutaj prezentujemy Państwu siedem najlepszych kompaktowych SUV-ów, jakie można dostać - tych, które są przystępne cenowo, ale dobrze wyposażone, oferując najlepszy stosunek jakości do ceny, o jaki mogą prosić nabywcy. I chociaż większość małych modeli SUV-ów ma napęd na przednie koła, to niektóre małe samochody z napędem na 4 koła również trafiają do celu.

Przejdźmy do tego.

Honda HR-V

Kiedy myślisz o określeniu "SUV", prawdopodobnie, całkiem słusznie, myślisz o nim jako o słowie kluczowym dla praktyczności - a Honda HR-V jest bez wątpienia najbardziej pragmatyczną opcją w klasie. Inni biorą hatchback tack, ale HR-V jest bardziej przemyślany, bardziej zorientowany na rodzinę niż cokolwiek, z czym konkuruje - i wiele SUV-ów w kolejnym przedziale wielkości.

Wywodzący się z równie genialnego małego samochodu miejskiego Jazz, HR-V posiada doskonałe "Magiczne fotele" Hondy, które pozwolą Ci przechowywać wszystko, od roślin doniczkowych po pchane rowery, lub możesz po prostu użyć tylnego siedzenia zgodnie z jego przeznaczeniem. Oferuje duże pole manewru na nogi, a także wystarczająco dużo miejsca na głowę dla mniejszych osób - wyższe z nich mogą potrzebować ponownej fryzury, gdy dotrą do celu.

But jest poręczny 437 litrów, dobrze i naprawdę wystarczająco duży, aby pomieścić kilka walizek lub wózka i wszystkie małe bub accouterments, które do niego pasują. Półka na paczki - cóż, bardziej przypomina zdejmowaną zasłonę z siatki - nie jest zbytnio posiekana. Ale będąc Hondą, jest wiele uchwytów na kubki i schowków, a jeśli masz maluchy, z tyłu są dwa punkty ISOFIX, a także trzy haki top-tether.

Z cenami zaczynającymi się od 24 990 dolarów za podstawową klasę VTi do 34 590 dolarów za dzwonki i gwizdki VTi-L, każdy znajdzie coś dla siebie w gamie HR-V. Standardowe rozszerzenia zakresu obejmują system multimedialny z ekranem dotykowym, ale brakuje zintegrowanej nawigacji satelitarnej i nie ma możliwości odzwierciedlenia map swojego telefonu za pomocą Apple CarPlay lub Android Auto, albo.

Musisz przejść do łamiącej budżet wersji VTi-L+ADAS, jeśli chcesz mieć dodatkowy spokój ducha automatycznego hamowania awaryjnego (AEB) i innych aktywnych technik bezpieczeństwa, ale wszystkie HR-Vs mają kamerę cofania i Hondy "LaneWatch" lewego pasa ruchu, który może pokazać, co jest w martwym punkcie. Ma również pięciogwiazdkową ocenę ANCAP.

Bez względu na to, do której wersji HR-V się wybierzesz, będzie on napędzany 1,8-litrowym czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 105kW/172Nm. Posiada automatyczną przekładnię bezstopniową (CVT) i tylko z napędem na przednie koła. Jest to uczciwy układ napędowy, absolutnie doskonały do dojazdów do pracy w mieście i jazdy po autostradach, jeśli trzeba. Tylko nie myśl o off-roadingu w nim.

  • Cena katalogowa: od 24.990 dolarów
  • Zużycie paliwa: 6,9L/100km
  • CO2: 160g/km
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • ANCAP: 5 gwiazdek
  • Siedzenia: 5
  • Gwarancja: 5yr/nieograniczona
  • Interwał serwisowy: 12 miesięcy/10.000 km
  • Wielkość silnika: 1,8 litra
  • Cylindry: Cztery
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • kW: 104kW
  • Moment obrotowy: 178Nm
  • Transmisja: CVT automatyczny FWD
  • Zapasowe: Oszczędność miejsca
  • Długość: 4294mm
  • Szerokość: 1772 mm
  • Wysokość: 1605mm

Toyota C-HR

Jeśli SUV powyżej tego na liście jest praktycznym bohaterem, to może Toyota C-HR powinna być uważana za przeciwieństwo. Nie jest to głupota, jeśli chodzi o przechowywanie czy coś takiego - i tak nie według standardów klasy - ale jest jedna rzecz pewna: w tym modelu forma ma pierwszeństwo przed funkcją.

To może być dobre dla ciebie, albo nie. Ale wbrew kluczowym wskaźnikom osiągów, komfortu, kontroli i bezpieczeństwa, C-HR jest naprawdę wspaniałą ofertą, choć niekoniecznie pasuje do stylu życia każdego. Hej, jest do tego Corolla, Camry, lub RAV4.

Nadal masz tylne siedzenie, które jest wystarczająco duże, aby pomieścić dwie dorosłe osoby, a jeśli masz maluchy, masz dwa punkty ISOFIX (i trzy haki top-tether) - możesz jednak nie chcieć tam wracać, ponieważ linie dachu i okien sprawiają, że czujesz się naprawdę zamknięty.

Brak w nim niektórych inteligentnych rozwiązań w zakresie przechowywania HR-V, brak kieszeni na mapy z tyłu i ograniczone przechowywanie luźnych przedmiotów z przodu, ale w drzwiach znajdują się uchwyty na butelki i para uchwytów na kubki pomiędzy przednimi fotelami. But ma 377 litrów i jest blisko tego, co dostaniesz w małym hatchbacku jak VW Golf.

Być może najbardziej podoba się C-HR to sposób, w jaki prowadzi. Jego 1,2-litrowy silnik z turbodoładowaniem może i ma skromną moc 85kW/185Nm, ale ładnie się spieszy i ma najlepsze sterowanie i zawieszenie, jakie możemy zapamiętać dla każdej Toyoty przez długi, długi czas. Jest wygodna na wyboistych ulicach miasta, osiedlona na autostradzie i łatwo radzi sobie z zakrętami, gdyby tak było w planach.

Podstawowy model C-HR jest sparowany z autem CVT (29.5400 USD), które napędza przednie koła, podczas gdy wersja AWD kosztuje 31.540 USD.

Bardziej stylowy model Koba to $33,940 w FWD i $35,940 z AWD.

Toyota wprowadziła nawet nową hybrydową wersję C-HR Koba z napędem przednim dla tych, którzy martwią się o zużycie paliwa, które można mieć za 36 440 dolarów i łączy silnik elektryczny z 1,8-litrowym silnikiem benzynowym.

Niezależnie od tego, do którego C-HR się wybierzesz, w ofercie jest przyzwoity sprzęt - kamera cofania, kompleksowy pakiet technologii bezpieczeństwa, w tym AEB, tempomat adaptacyjny (tylko auto), ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z asystentem układu kierowniczego, monitoring martwego punktu i tylny alarm krzyżowy, a także siedem poduszek powietrznych i pięciogwiazdkowy wynik testu zderzeniowego ANCAP.

  • Cena katalogowa: od 29.540 dolarów
  • Zużycie paliwa: 4,3-6,5L/100km
  • CO2: 97-148g/km
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • ANCAP: 5 gwiazdek
  • Siedzenia: 5
  • Gwarancja: 5yr/nieograniczona
  • Interwał serwisowy: 12 miesięcy/15.000 km
  • Wielkość silnika: 1,2-litrowy / 1,8-litrowy hybrydowy
  • Cylindry: Cztery turbo
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • kW: 85kW / 90kW
  • Moment obrotowy: 185Nm / 163Nm
  • Transmisja: CVT automatyczny FWD&AWD
  • Zapasowe: Oszczędność miejsca
  • Długość: 4360mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Wysokość: 1565mm

Hyundai Kona

Jeden z najbardziej zdrobniałych małych SUV-ów na rynku ma jedne z największych osiągnięć w stylizacji - ale nowy Hyundai Kona to coś więcej niż tylko polaryzująca się twarz. Jest przystojnie wyposażony od modelu bazowego w górę, a pomimo tego, że z zewnątrz jest malutki, wewnątrz jest dość przestronny.

Chociaż nie może on wzruszyć dwóch powyższych modeli, aby zapewnić miejsce na nogi, ma dobrą wysokość linii paska, co oznacza, że dzieci będą mogły z niego widzieć łatwiej niż niektórzy z jego konkurentów. Posiada dwa punkty mocowania ISOFIX i trzy zaczepy na górny pasek mocujący, odpowiedni jest również wewnętrzny schowek, z uchwytami na kubki z przodu, uchwytami na butelki w drzwiach i odwracanym podłokietnikiem pomiędzy tylnymi siedzeniami. But jest po skromnej stronie, ma 360 litrów, ale nadal można go zmieścić w wózku lub w niektórych kijach golfowych.

Do wyboru są dwa układy napędowe dla gamy Kona - 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik i sześciobiegowy automatyczny dla modeli z napędem na przednie koła oraz 1,6-litrowy turbo czterocylindrowy z siedmiobiegowym podwójnym sprzęgłem dla modeli z napędem na wszystkie koła. I tak, można go dostać z napędem AWD za mniej niż 30 tys. dolarów, co jest dość kuszące.

Po stronie FWD jest Go za 24.300 dolarów, Active za 25.800 dolarów, Elite za 30.300 dolarów i Highlander za 36.300 dolarów, następnie dla tych z AWD zaczyna się Go za 27.800 dolarów, Active za 29.300 dolarów, Elite za 33.800 dolarów i Highlander za 39.800 dolarów.

W standardowym wyposażeniu Kona znajduje się 7,0-calowy system multimedialny z ekranem dotykowym, obsługa Apple CarPlay/Android Auto, światła dzienne LED, reflektory z czujnikiem zmierzchu, sześć poduszek powietrznych, kamera cofania, tylny asystent parkowania i monitorowanie ciśnienia w oponach.

W modelu Active znajduje się Safety Pack, który dodaje monitorowanie martwych punktów, tylny system ostrzegania przed ruchem krzyżowym, asystent pasa ruchu, AEB z wykrywaniem pieszych i ostrzeganiem przed kolizją w przód, system ostrzegania przed uwagą kierowcy oraz składane, podgrzewane lusterka boczne. Kona posiada pięciogwiazdkowy wynik testu zderzeniowego ANCAP.

  • Cena katalogowa: od 24.300 dolarów
  • Zużycie paliwa: 6,7-7,2L/100km
  • CO2: 153-169g/km
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • ANCAP: 5 gwiazdek
  • Siedzenia: 5
  • Gwarancja: 5yr/nieograniczony kilometr
  • Interwał serwisowy: 12 miesięcy/15 000 km (2,0L) / 12 miesięcy/10 000 km (1,6L)
  • Wielkość silnika: 2,0 litra lub 1,6 litra (turbo)
  • Cylindry: Cztery
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • kW: 110kW / 130kW
  • Moment obrotowy: 180Nm / 265Nm
  • Skrzynia biegów: sześciobiegowy napęd automatyczny FWD / siedmiobiegowy napęd dwusprzęgłowy AWD
  • Zapasowe: Oszczędność miejsca
  • Długość: 4165 mm
  • Szerokość: 1800mm
  • Wysokość: 1565mm

Subaru XV

Subaru XV jest trochę stalwart w grze małych SUV-ów, będąc w pobliżu przez dłuższy czas niż trzy powyższe SUV-y na tej liście, łącznie. Tak, poważnie. A z Subaru XV drugiej generacji, który został wprowadzony na rynek w 2017 roku, firma nie odbiegała zbytnio od formuły swojego poprzednika - małego 4WD, zasadniczo.

Oznaczało to zabranie klapy Imprezy, utwardzenie jej, podniesienie, zmianę zderzaków i kół oraz dodanie trochę więcej sportowego wnętrza poprzez kolorowe wykończenia i mocniejsze tkaniny. Wszystko wskazuje na to, że jest to wysokiej klasy hatchback, ale kiedy hatchback był na początku napędzany wszystkimi kołami, nie bez powodu Subaru odniosło taki sukces sprzedażowy.

Jeśli rzeczywiście planujesz zmierzyć się z jakimś fatalnym terenem, XV będzie prawdopodobnie twoim najlepszym zakładem spośród SUV-ów na tej liście. Ma duży prześwit (220mm), świetny system AWD z 'trybem X', który pomoże ci poradzić sobie z brudem/piaskiem/błotem/mokiem, kontrolą zjazdów ze wzniesień, a także dobrym kątem podejścia i zjazdu. Jeśli to wszystko brzmi jak bełkot, nie martw się - jest dobre w mieście, łatwo zaparkować i jest to wyrafinowany sterownik autostradowy.

Klasa wejściowa 2.0i zaczyna się w ramach budżetu 29 240 dolarów, i jest wyposażony w gadżety, takie jak światła przeciwmgielne ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej (DRL), 7,0-calowy ekran multimedialny z kamerą cofania, Bluetooth i łączność USB, Apple CarPlay i Android Auto kompatybilność i 17-calowe koła z kontrolą ciśnienia w oponach.

Cała seria XV ma pięciogwiazdkowy wynik ANCAP, ale musisz wydać aż do 2,0i-L (31 610 USD) na doskonały system "EyeSight" Subaru z AEB i asystentem pasa ruchu. Ta wersja ma również dwustrefową klimatyzację, elektryczne składane lusterka ze zintegrowanymi wskaźnikami, skórzane wykończenia kierownicy i dźwigni zmiany biegów, wysokiej jakości wykończenia materiałowe i 8,0-calowy ekran dotykowy.

Pozostałe modele z tej gamy mają więcej owoców - 2.0i Premium kosztuje 33 420 USD, a 2.0i-S (36 530 USD) dodaje pakiet "Vision Assist" z monitorowaniem martwych punktów, asystentem świateł drogowych, asystentem zmiany pasa ruchu, tylnym alarmem drogowym, wstecznym AEB.

Wprowadzono również wersję hybrydową w cenie 35 580 USD, która dzieli wyposażenie z klasą podstawową XV, ale zyskuje więcej technologii bezpieczeństwa, takich jak pakiet bezpieczeństwa EyeSight.

  • Cena katalogowa: od 29 240 dolarów
  • Zużycie paliwa: 6,5-7,0L/100km
  • CO2: 147-159g/km
  • Zbiornik paliwa: 63 litry
  • ANCAP: 5 gwiazdek
  • Siedzenia: 5
  • Gwarancja: 5yr/nieograniczona
  • Interwał serwisowy: 12 miesięcy/12 500 km
  • Wielkość silnika: 2,0-litrowy / 2,0-litrowy hybrydowy
  • Cylindry: Cztery
  • Rodzaj paliwa: Benzyna
  • kW: 115kW / 122kW
  • Moment obrotowy: 196Nm / 262Nm
  • Transmisja: CVT auto AWD
  • Zapasowe: Oszczędność miejsca
  • Długość: 4465mm
  • Szerokość: 1800mm
  • Wysokość: 1615mm

Zobacz

Co to jest glinka do lakieru? Wiele osób zadaje sobie pytanie – co to jest glinka do lakieru?  Glinka samochodowa czy też jak kto woli glinka do lakieru to masa plastyczna, która zawiera polerskie cząsteczki. Jest ona stosowana także w na przykład pastach polerskich. Glinka do czyszczenia lakieru samochodowego pozwala na przeprowadzenie bardzo prostego oraz także...

Liczba nowych automatycznych samochodów poniżej 20 tys. dolarów już teraz szybko się kurczy, ale rygorystyczne wymogi ANCAP i kiepski dolar australijski przyczyniły się do tego, że na przełomie 2019 i 2020 r. segment ten poniósł kolejne ofiary. Kiedyś popularne tabliczki z nazwiskami, takie jak Honda's Jazz i Hyundai's Accent, znalazły blok tnący, a niektóre samochody...

Można by pomyśleć, że w przypadku firm motoryzacyjnych bylibyśmy w pewnym sensie do przodu. Przy tak małej populacji, że co roku w Chinach sprzedaje się więcej nowych samochodów niż w naszym kraju, jak ważny może być udział w rynku samochodowym w Australii? Uznano to za liczbę surową? Nie bardzo. Ale w przeliczeniu na jednego mieszkańca? Tutaj historia robi się...