loader

Technologia elektryczna, która pozwoliła Polestarowi na stworzeniesedana

Należąca do Volvo firma Polestar wprowadziła koncepcję zawracania głowy o nazwie Precept przed coroczną wystawą samochodów w Genewie. Impreza została odwołana w ostatniej chwili z powodu trwającej pandemii koronaawirusów, więc elektryczny sedan nie zdobył 15 minut sławy na scenie branżowej. Zamiast tego, dogoniłem głównego projektanta firmy, aby dowiedzieć się, o co chodzi.

Maximilian Missoni otwarcie opisuje koncepcję (na zdjęciu) jako dokładny podgląd tego, jak będą wyglądać przyszłe modele Polestar. Jest to deklaracja intencji, ale niekoniecznie dojdzie do produkcji tak jak jest. Zamiast tego, niektóre z jej definiujących wskazówek stylistycznych trafią na zwrotnicę elektryczną, która wkrótce dołączy do 1 i 2 w ofercie firmy.

Misją Polestar jest produkowanie samochodów elektrycznych; wtyczka hybrydowa 1 jest wyjątkiem od tej reguły. Brak konieczności wypychania cztero- lub sześciocylindrowego silnika pomiędzy przednimi kołami pomógł stylistom ukształtować język projektowania marki.

"Potrzebujemy większych hamulców ze względu na dodatkową wagę [elektrycznego układu napędowego], więc możemy zamontować większe koła, co jest zaletą z punktu widzenia projektu. Możemy też wpychać koła aż do zakrętów, bo oczywiście nie mamy silnika z przodu i możemy mieć bardzo krótkie zwisy i bardzo niskie nosy", powiedział Missoni.

Pasażerowie będą czuć różnicę, ponieważ inżynierowie musieli rozciągnąć rozstaw osi Precept (odległość między przednią a tylną osią), aby zapakować odpowiednio duży akumulator. To z kolei zwiększa rozmiar wnętrza. I choć Precept jest tylko studium projektowym, nadchodząca zwrotnica Polestar zostanie zbudowana na podobnych kościach.

Zrównoważone materiały, takie jak pokrowce na fotele, wykonane z trójwymiarowej dzianiny przy użyciu plastikowych butelek z recyklingu, wypełniają kabinę; nie znajdziesz tu drewna ani skóry. Istnieje również ewolucja systemu informacyjno-rozrywkowego z systemem Android, zainaugurowana przez 2. 15-calowy ekran dotykowy i obiecuje zaoferować spersonalizowane i dostosowane do kontekstu doświadczenie w samochodzie, biorąc pod uwagę osobiste preferencje właściciela. Transmisja strumieniowa wideo i Google Assistant są wbudowane od razu. Żadna z tych funkcji nie jest zarezerwowana dla obwodu auto show. Są one kierowane do produkcji w wyższym, bardziej przestronnym samochodzie.

Polestar został założony w 2017 roku, więc nie ma dziedzictwa; nie ma modelu z 1965 roku, na którym firma mogłaby się oprzeć w poszukiwaniu inspiracji. Missoni nazwał to błogosławieństwem i wyjaśnił, że pozwala to członkom jego zespołu zacząć całkowicie od zera.

"To wyzwanie na początku, bo jest straszny moment gapienia się na pustą kartkę papieru. To podejście daje też dużo swobody i możliwości. Nie mamy starszych klientów, którzy oczekują pewnych rzeczy. W tym przypadku możemy naprawdę przeanalizować rynek, przeanalizować klientów i ich zachowanie, i powiedzieć "spójrzcie, wskazujemy naszą markę na te konkretne nowe wymagania". To wyzwanie, ale było ono ekscytujące. Cieszę się, że nakaz został odrzucony, bo to był wielki krok", podsumował.

Przewiduje się, że zwrotnica Polestar w wersji Precept ma zerwać pokrywę przed końcem 2020 r. i powinna wejść do produkcji w 2021 r., choć nie jest to oficjalna data. Wstępnie nazywany 3, będzie konkurował z nadchodzącą wersją produkcyjną konceptu Q4 E-Trona oraz doskonałymi wariantami Ford Mustang Mach-E, między innymi z wieloma innymi.

Zobacz

​Opony wymagają od kierowców szczególnej uwagi i dbałości. W grę wchodzi nie tylko cena ich zakupu i sezonowych wymian, ale również taki sposób eksploatacji, dzięki któremu można ich używać jak najdłużej. Ważne jest przy tym, aby nie traciły swoich parametrów, dzięki którym jazda jest bezpieczna i ekonomiczna. Jak w tym wszystkim może pomóc rotacja opon? Co daje...

Wkrętaki dynamometryczne możemy podzielić na podstawie ich konstrukcji na dwie grupy: 1. klucze dynamometryczne z regulowanym momentem obrotowym 2. klucze dynamometryczne ze stałym momentem obrotowym 1. Wkrętaki dynamometryczne z regulowanym momentem obrotowym Wkrętaki z regulowanym momentem obrotowym są wyposażone w mechanizm, który można regulować w zależności od potrzeb...

Reperaturki są używane do naprawy części karoseryjnych samochodów wszelkiej maści, w tym praktycznie wszystkich znanych nam modeli. Reperaturki na zamówienie Reperaturki, w tym reperaturki na zamówienie, to elementy, dzięki którym możemy uzupełnić skorodowane fragmenty karoserii. To dzięki nim jesteśmy w stanie zmienić ubytki w karoserii, a raczej...