Digital Trends zajmuje się testowaniem nowych samochodów i porównywaniem ich ze sobą w celu znalezienia tego, co najlepsze w każdej kategorii. Bierzemy na siebie to straszne zadanie dla Ciebie, naszych czytelników. Ze strzępów miernych sedanów i monster trucków wznoszą śmietankę z plonów dla każdego segmentu. Rutynowo zaokrąglamy najlepsze z każdej kategorii - czy są to sedany, SUV-y czy hybrydy - ale nadszedł najwyższy czas, aby zaokrąglić wszystkie nasze ulubione roczniki w jednym dogodnym miejscu, tak abyście mogli na pierwszy rzut oka zobaczyć najlepsze z najlepszych. Bez zbędnych ceregieli, oto wybór Digital Trends dla najlepszych samochodów ogółem.
Najlepszy pojazd roku 2020: Jaguar I-Pace
Dlaczego miałbyś to kupować? Łączy w sobie najnowocześniejszą konstrukcję i technologię w bardzo sprawnym pojeździe elektrycznym.
Dla kogo to jest? Dla nabywców luksusowych SUV-ów, którzy chcą mieć inżynierię i projektowanie na wyższym poziomie od znanej im marki.
Ile to będzie kosztować? $69,500
Dlaczego wybraliśmy Jaguara I-Pace :
Najbardziej ekscytującym pojazdem na rynku nie jest supersamochód za milion dolarów, ciężarówka o szerokich ramionach ani siedmioosobowy SUV. Nie, samochód, na którego jazdę świat nie może się doczekać, to w pełni elektryczny crossover brytyjskiego producenta Jaguara.
Współczesne pojazdy elektryczne mają kilka przewag użytkowych nad napędzanymi gazem braćmi, a Jaguar zamienia każdy z nich w broń. Zaczyna się od platformy, która rozciąga 90 kWh akumulatora I-Pace'a po podłodze. Dzięki temu pojazd ma bardzo nisko położony środek ciężkości i równomiernie rozkłada ciężar z przodu i z tyłu (50:50). Bez obciążenia silnika i skrzyni biegów Jaguar był w stanie wcisnąć koła do absolutnych końców nadwozia, poprawiając stabilność na zakrętach.
Chociaż nie ma lepszego zasięgu niż Tesla Model X, ani ładowności Mazdy CX-5, I-Pace wyróżnia się ogólną dynamiką, opakowaniem i doświadczeniem w prowadzeniu. Samochód po prostu zanika w myślach podczas dojazdów do pracy, ale nadal znajduje się w centrum uwagi podczas pokonywania ciasnych zakrętów. Jest naprawdę zawiedziony tylko przez swój system informacyjno-rozrywkowy, a za ten poziom dobroci jazdy płaci się niewielką cenę.
Najlepszy kompaktowy samochód: Mazda3
Dlaczego miałbyś to kupować: To ekonomiczny samochód z duszą.
Kto to jest dla: Dla ludzi, którzy chcą czegoś więcej niż tylko podstawowego transportu.
Ile to będzie kosztować: 21 500 USD+.
Dlaczego wybraliśmy Mazdę3:
Mazda3 jest rodzajem samochodu, który powinni budować inni producenci samochodów. Jest to zwykły, kompaktowy, ekonomiczny samochód, który podkreśla styl i dynamikę jazdy w sposób, w jaki nie robi tego większość konkurencji. Wiele zwykłych samochodów czuje się jak urządzenia, ale nie ten.
Dostępna jako czterodrzwiowy sedan lub pięciodrzwiowy hatchback, Mazda 3 nie jest szczególnie szybka, ale bardzo dobrze się prowadzi. Układ kierowniczy i zawieszenie reagują na brak bezpośredniości w innych samochodach tej klasy, podobnie jak czterocylindrowe silniki Mazdy Skyactiv. Wszystkie modele i poziomy wykończenia otrzymują 2,5-litrowy silnik, który poprzez sześciobiegową, ręczną lub automatyczną skrzynię biegów wysyła na przednie koła 186 KM i 186 funtów momentu obrotowego. Dostępny jest również napęd na wszystkie koła.
Język projektowy Kodo Mazdy sprawia, że samochód jest przystojny i charakterystyczny, bez uciekania się do nadmiernych sztuczek stylizacyjnych. Obecne wnętrza Mazdy są wprawdzie nieco gładkie, ale kabina 3-tki jest rozsądnie zaprojektowana, a kontroler informacyjno-rozrywkowy z pokrętłem obrotowym jest łatwy w użyciu.
Podobnie jak wiele popularnych obecnie samochodów, 3 jest również dostępna z szeregiem elektronicznych systemów wspomagających kierowcę, w tym tempomat adaptacyjny, asystent pasa ruchu, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, autonomiczne hamowanie awaryjne i rozpoznawanie znaków drogowych.
Najlepsza ciężarówka: Ford F-150
Po co miałbyś to kupować: Robi wszystko dobrze.
Dla kogo to jest: Dla każdego, kto potrzebuje pełnowymiarowego pickupa.
Ile to będzie kosztować: $28.745+
Dlaczego wybraliśmy Forda F-150:
Ponieważ ma to swoje podstawy.
Ford F-150 od dziesięcioleci jest najlepiej sprzedającym się pojazdem w Stanach Zjednoczonych i łatwo zauważyć, dlaczego co roku przybywają do niego legiony nabywców ciężarówek. F-150 nie dominuje w żadnej konkretnej kategorii, ale obejmuje wszystkie podstawy z solidnymi osiągami, imponującym wyrafinowaniem oraz stylowym i przemyślanym wzornictwem.
Pod maską, dostępny 3,5-litrowy, podwójnie doładowywany silnik EcoBoost V6 (dostępny o mocy 375 KM i mocy 450 KM) oferuje duży moment obrotowy i bardzo szybką reakcję przepustnicy, co czyni go dobrym wyborem niezależnie od tego, czy chcesz holować łódź, czy po prostu odciągnąć się od świateł w pośpiechu. Ford oferuje również bardziej tradycyjny 5.0-litrowy V8, turbodoładowany silnik diesla oraz dwie inne opcje benzynowe V6. Sama ciężarówka posiada aluminiową karoserię, która, jak twierdzi Ford, pozwala zaoszczędzić ponad 700 funtów w porównaniu z tradycyjną stalową karoserią. Podczas gdy F-150 ma dość podstawowe zawieszenie, jazda jest imponująco płynna i komfortowa. Stylistyka ta jest również miłym odejściem od bokserstwa tradycyjnych ciężarówek.
Ford przejął również wiodącą rolę w dodawaniu funkcji technicznych do samochodów ciężarowych. F-150 jest dostępny z tym samym systemem informacyjno-rozrywkowym Sync 3 dostępnym w większości modeli samochodów marki Ford. Jest to solidny system z dość prostym menu i responsywnym ekranem dotykowym. Układ deski rozdzielczej ułatwia korzystanie zarówno z ekranu, jak i analogowych elementów sterujących. Inne godne uwagi zabawki techniczne to system kamer monitorujących oraz Pro Trailer Backup Assist, który pozwala na przejęcie kontroli nad pojazdem podczas cofania przyczepy. Nawet jeśli nie zdecydujesz się na te funkcje, jakość jazdy, moc i design F-150 powinny okazać się zadowalające.
Najlepszy luksusowy samochód: Mercedes-Benz klasy S
Dlaczego miałbyś to kupować: To jest ten luksusowy sedan, który mówi: "Zrobiłem to".
Dla kogo to jest: Kierownictwo, przedsiębiorcy, raperzy.
Ile to będzie kosztować: $94,250+
Dlaczego wybraliśmy Mercedesa-Benza Klasy S:
Klasa S od dziesięcioleci jest okrętem flagowym linii Mercedes-Benz. "Od dawna jest kijem mierniczym, po którym ocenia się luksusowe samochody" - pisaliśmy, gdy jeździliśmy jej najnowszą wersją. Jest już w szóstej generacji, ale niedawno został uaktualniony o drobne zmiany wizualne, nowe silniki, które zużywają mniej gazu, a także o wiele więcej cech technicznych pod skórą.
Kierując się swoim mottem "najlepsze albo nic", Mercedes zapewnił, że S jest komfortowy niezależnie od tego, czy jego właściciel prowadzi, czy jest prowadzony. Sedan zapewnia swoim pasażerom przestronną, dobrze oświetloną kabinę, która jest cicha jak skarbiec bankowy i oferuje jedne z najwygodniejszych foteli, w jakich kiedykolwiek usiądziesz.
Istnieje Klasa S, która zaspokoi potrzeby każdego luksusowego nabywcy. W skład tej linii wchodzi podstawowy model z sześciocylindrowym silnikiem pod maską, model z napędem V8, niezwykle mocny wariant Mercedesa-AMG oraz para ultraluksusowych modeli z łopatkami Maybacha. Oprócz sedana, Mercedes oferuje również modele coupe klasy S i kabriolet.
Najlepszy wagon: Subaru Outback
Dlaczego miałbyś to kupować: To jest jack-of-all-trades.
Dla kogo to jest: Motocykliści poszukujący samochodu, który może zrobić to wszystko.
Ile to będzie kosztować: 26 645+ dolarów.
Dlaczego wybraliśmy Subaru Outback:
W latach 90-tych większość automobilistów osiadła w wagonach stacyjnych i wypełniła puste przestrzenie SUV-ami. Subaru trzymało się kursu, ponieważ zorientowało się, że może nadal z zyskiem sprzedawać wagony, kładąc je na szczudłach i sprawiając, że wyglądają trochę bardziej solidnie. Dziesięciolecia doświadczeń sprawiają, że Outback jest najlepszym wagonem stacjonarnym dostępnym w Stanach Zjednoczonych.
Outback stara się być wszystkim dla wszystkich i w większości przypadków udaje mu się to. Jest stosunkowo niedrogi, dość wydajny i niezwykle sprawny dzięki symetrycznemu systemowi napędu na wszystkie koła Subaru. Został on przeprojektowany na rok model 2020, a jego aktualizacje obejmują dostępny 11,6-calowy ekran dotykowy z systemem informacyjno-rozrywkowym StarLink firmy Subaru. Użytkownicy mogą zmienić ustawienia ikon w menu głównym, podobnie jak w smartfonie, a dostępny hotspot Wi-Fi pozwala każdemu pasażerowi połączyć się z nim w podróży.
Technika Outbacka może również pomóc w rozłączeniu się. Jego system informacyjno-rozrywkowy jest wyposażony w aplikację o nazwie Chimani, która dostarcza informacji o ponad 400 parkach narodowych w Stanach Zjednoczonych, w tym o historii i najważniejszych miejscach. Dojazd do jednego z tych parków nie powinien stanowić problemu dzięki 8,7-calowemu prześwitowi. Pojemność ładunkowa wynosi 32,5 przy czterech osobach na pokładzie i 75,7 przy płasko złożonych tylnych siedzeniach.
Podstawowy silnik jest naturalnie zasysany, 2,5-litrowy, płasko-czterocylindrowy, o mocy 182 KM i momencie obrotowym 176 funtów. To niewiele jak na pojazd tej wielkości, więc nabywcy mogą wybrać turbodoładowany, 2,4-litrowy, płaski 4-cylindrowy silnik o mocy 260 KM i momencie obrotowym 277 funtów na cal. Obydwa czterocylindrowe silniki przechodzą przez przekładnię bezstopniową (CVT).
Najlepsza hybryda: Toyota Prius
Dlaczego miałbyś to kupować: Prius nadal definiuje kategorię hybrydową pod każdym względem.
Dla kogo to jest: Dla każdego, kto nie lubi odwiedzać stacji benzynowej.
Ile to będzie kosztować: $24,325+
Dlaczego wybraliśmy Toyotę Prius:
Nazwa "Prius" jest synonimem "hybrydy", i to nie bez powodu. Najlepiej sprzedająca się hybryda Toyoty nadal stawia na pierwszym miejscu oszczędność paliwa, i choć wydajność jest jej głównym celem, Prius nie prosi nabywców o żadne większe kompromisy - z wyjątkiem być może w dziale stylizacji.
Prius jest najbardziej oszczędną pod względem zużycia paliwa hybrydą na świecie, która otrzymała ocenę Agencji Ochrony Środowiska 56 mpg w połączeniu z Eco Trim. Dzieje się tak dzięki sprawdzonemu systemowi napędowemu Toyoty Hybrid Synergy Drive oraz 1,8-litrowemu czterocylindrowemu silnikowi, który osiąga 40-procentową sprawność cieplną, czyli znacznie wyższą niż większość silników. Prius osiąga również bardzo niski współczynnik oporu powietrza 0,24, co oznacza, że ma dość niski opór aerodynamiczny, co pomaga poprawić wydajność. Projektantom Toyoty udało się to osiągnąć przy zachowaniu przestronnej kabiny i użytecznego kształtu hatchbacka.
Obecna generacja Priusa jest również znacznie bardziej sportowa niż poprzednie modele, dzięki takim zmianom, jak obniżenie środka ciężkości i bardziej wyrafinowany system tylnego zawieszenia niezależnego od podwójnych wahaczy. Podobnie jak inne modele Toyoty, Prius również otrzymuje w standardzie pakiet Toyota Safety Sense zawierający funkcje wspomagające kierowcę (w tym tempomat adaptacyjny i system kontroli kolizji z wykrywaniem pieszych).
Prius nadal jest mistrzem w oszczędzaniu paliwa, ale nacisk na sportowe prowadzenie i technologię w obecnej wersji sprawia, że jest to lepszy samochód wszechstronny niż kiedykolwiek wcześniej.