Liczba nowych automatycznych samochodów poniżej 20 tys. dolarów już teraz szybko się kurczy, ale rygorystyczne wymogi ANCAP i kiepski dolar australijski przyczyniły się do tego, że na przełomie 2019 i 2020 r. segment ten poniósł kolejne ofiary.
Kiedyś popularne tabliczki z nazwiskami, takie jak Honda's Jazz i Hyundai's Accent, znalazły blok tnący, a niektóre samochody, które kiedyś żyły na tej liście, jak Mazda2 i Skoda Fabia, zostały zmuszone do zakwalifikowania się do kategorii powyżej 20 tys. dolarów.
Oto nasza poprawiona piątka najlepszych w pierwszym kwartale 2020 roku.
5. Suzuki Baleno GLX - 19 990 USD
Baleno wchodzi do pierwszej piątki, znosząc nieczynną już parę Hondy z Jazzem i City.
W podstawowej formie GL Baleno posiada Apple CarPlay, Android Auto i wbudowaną nawigację. Plus można mieć top-spec GLX drive-away za 19.990 dolarów (w czasie pisania), który przynosi bez klucza wejście, klimatyzacja, i 16-calowe koła ze stopu do mieszanki.
Minusy? Baleno nie jest zbyt inspirujący do jazdy, ponieważ jego 1,4-litrowy silnik o mocy 68 kW/130 Nm współpracuje z przestarzałym czterobiegowym automatem.
W przeciwieństwie do rodzeństwa Swift, w ofercie Baleno nie ma również opcji zaawansowanych autonomicznych funkcji bezpieczeństwa.
4. Kia Picanto GT-Line - 17.290 USD
Picanto może i jest małe, ale GT-Line jest bardzo specyficznym, ponurym, małym samochodem, który ma tak wiele do kochania.
Zrozumiałe jest, że Picanto może być trochę mały dla wielu kupujących, a niektórzy mogą postrzegać jego cenę około 17 tys. dolarów jako niegrzeczną dla czegoś tak małego, ale specyfikacja i osobowość Picanto to rekompensują.
W przeciwieństwie do jego rodzeństwa Rio, można mieć auto hamowania awaryjnego w tej zniewalającej cenie, jak również ten sam pakiet multimedialny swish jak reszta Kia's zasięgu.
Niewielkie luksusy wyróżniają Picanto spośród konkurencji, takie jak skórzana kierownica, sportowy bodykit i LED DRL-y.
W 1,2-litrowym silniku można wykorzystać 62kW/122Nm i choć to więcej niż wystarczająco, biorąc pod uwagę rozmiar tego samochodu, nasze testy wykazały, że jest on zaskakująco spragniony.
3. Kia Rio S - $19,590
Kia Rio nadal jest świetnie wyglądającym małym lukiem i posiada jedną z najbardziej przestronnych kabin w tym segmencie. Uwielbiamy ją również za jej gwiezdny system multimedialny z obsługą Apple CarPlay i Android Auto, a także za najlepszą w swojej klasie siedmioletnią gwarancję.
Nadal nie ma w nim automatycznego hamowania awaryjnego w tej podstawowej formie S, a jego starożytny silnik o mocy 74 kW i pojemności 1,4 litra jest połączony z czterobiegową automatyką, co daje mniej niż imponujące wrażenia z jazdy.
Okazało się też, że jest trochę spragniony, ale ma swoje zalety, jeśli chodzi o lokalnie dostosowaną jazdę.
2. Toyota Yaris Ascent (w/Safety Sense pack) - 17.570 $
Pobierz je, gdy są gorące. Wychodzący Yaris w podstawowej formie jest nadal wybitną wartością i nie wiadomo, od czego może zacząć się ten nowoczesny samochód nowej generacji.
Stracił punkty za brak przyzwoitego systemu multimedialnego (bez Apple CarPlay lub Android Auto), irytujące sześciomiesięczne przerwy serwisowe i przytłaczający 1,3-litrowy silnik 63kW w połączeniu z archaicznym czterobiegunowym automatem.
Ma też drugi najmniejszy but na tej liście, ale wyprzedza Rio dzięki obecności aktywnych elementów bezpieczeństwa.
1. Suzuki Swift GL Navi - $19,690
Suzuki Swift zdobywa najwyższe wyróżnienia na naszej liście jako mały samochód o najlepszej wartości poniżej 20 tys. dolarów. GL Navi z pakietem bezpieczeństwa jest dostępny w cenie 19 690 USD i posiada najbardziej rozbudowaną ofertę bezpieczeństwa na tej liście. W zestawie znajduje się automatyczny hamulec bezpieczeństwa typu freeway-speed (AEB), tempomat adaptacyjny, ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu i pomoc w utrzymaniu pasa ruchu.
Swift posiada również świetną ofertę multimedialną z Apple CarPlay i wsparciem Android Auto oraz wbudowaną nawigacją.
Punkty bonusowe przyznawane są za standardowe felgi aluminiowe i ich dobry wygląd.
Z drugiej strony Swift ma średnio 66kW/120Nm 1,2-litrowy silnik i najmniejszy bagażnik spośród wszystkich samochodów na tej liście. Pięcioletni okres gwarancji jest również uzależniony od częstego (zbyt częstego) serwisowania go u dealera Suzuki co sześć miesięcy.