Szosowcy zadają sobie to samo pytanie prawie codziennie: Gdzie śpimy dziś wieczorem? Jeśli twoją preferowaną odpowiedzią jest "gdziekolwiek chcę", to bez wątpienia rozumiesz urok prowadzenia kampera. Te gotowe do przygód platformy dają Ci wolność i luksus rozbijania obozu gdziekolwiek chcesz (lub gdziekolwiek jest to dozwolone), a jednocześnie oszczędzają Ci kłopotu ze znalezieniem hotelu. Zachód słońca jest ładniejszy przy jeziorze niż w tanim motelu przy Main Street.
Jeśli jesteś gotów spędzić czas z dala od cywilizacji, sprawdź kilka ciężarówek i furgonetek, które zdecydowaliśmy się zostawić za sobą. Nasza lista zawiera specjalnie zbudowane off-roadery z odpowiednio wysokimi cenami, niedrogie używane modele, które możesz zamienić w swojej bazie w wolnym czasie, oraz wiele opcji pomiędzy nimi.
Mercedes-Benz Zetros
Zgadza się, ta sama firma, która produkuje luksusowe sedany i ultra szybkie samochody sportowe, produkuje również jedne z najbardziej złych off-roaderów na świecie. Zetros nie został jednak zaprojektowany z myślą o biwakowaniu. Pierwotnie był to ciężki samochód ciężarowy powszechnie używany przez siły zbrojne w różnych krajach, do operacji wyrębu lasów i na wyprawach trans-saharyjskich. Nie trzeba było jednak długo czekać, aby poszukiwacze przygód odkryli jego niezwykle wysoką tolerancję na ból.
Wiele firm z rynku wtórnego zamienia Zetros w kamper, a Mercedes wszedł do tego segmentu nawet z fabrycznie zatwierdzoną przeróbką trzy lata temu. Najlepsze z nich tworzą pojazd, który jest bardzo podobny do pojazdu RV, którym jeździli dziadkowie, tylko chłodniejszy. Opony Knobby, uniesione zawieszenie i te same geny, które wytworzyły G550 4×4² pozwalają mu bez wysiłku podróżować z punktu A do punktu B, nawet jeśli pomiędzy nimi znajduje się pasmo górskie. Wewnątrz Mercedesa błyszczą światowej sławy kunszt i dbałość o szczegóły. Pracuj ciężko, graj ciężko i śpij dobrze.
Mercedes-Benz Sprinter by Midwest Automotive
Może jazda w terenie i jedzenie jagód do skrobania nie jest twoim pomysłem na zabawę. Nie ma w tym nic złego. Niektórzy szukają furgonetki campingowej, która łączy komfort, luksus i udogodnienia dworu z praktycznością samochodu. Jeśli to brzmi jak Ty, sprawdź Mercedesa-Benza Sprintera zmodyfikowanego przez Midwest Automotive.
Zaczynając od przydomowego Sprintera, tego samego rodzaju furgonetki, która dostarcza pakiety FedEx, Midwest Automotive buduje furgonetkę kampera, której nie zamieniłbyś na noc w Hiltonie. Lepiej wyposażone modele mają lodówkę, piekarnik, miękką skórzaną tapicerkę, samochodową sieć Wi-Fi, wysokiej klasy system nagłośnienia, a nawet telewizor z płaskim ekranem, dzięki czemu nigdy nie przegapisz żadnej gry. Co więcej, możesz pracować bezpośrednio z Midwest Automotive, aby stworzyć swój własny, jedyny w swoim rodzaju samochód dostawczy według własnych specyfikacji. Jeśli możesz o nim marzyć (i finansować go), Midwest może go zbudować.
Ford serii E marki Sportsmobile
Ford serii E jest całkowicie przestarzały jak furgonetka dostawcza, ale czyni z niego całkiem niezłego kampera. Sportsmobile rozpoczyna swoją adaptację od modelu z podwoziem kabinowym, który jako jedyny z serii E pozostał w produkcji. Podczas gdy tylna jego część wygląda jak blacha, w rzeczywistości jest to specjalnie zaprojektowany dodatek wykonany ze wzmocnionego stalą włókna szklanego. Następnie furgonetka otrzymuje własny system napędu na cztery koła oraz zmodernizowane hamulce pochodzące z wytrzymałego modelu F-550.
Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na nowego furgonetkę, Sportsmobile przekształci każdą serię E w kamper 4×4. Firma zauważa, że zestaw z napędem na cztery koła jest obecnie kompatybilny tylko z 6,8-litrowym silnikiem benzynowym V10. Niekoniecznie jest to złe. Choć spragniony, 10-cylindrowy silnik ma wystarczającą moc i moment obrotowy, aby poruszyć ciebie i twojego ponad głazami.
Earthroamer XV-HD
Twoja lokalna firma usługowa i odkrywcy w głębi kanadyjskiej dziczy mają jedną wspólną cechę: Forda F-750. Firma EarthRoamer z siedzibą w Kolorado rozpoczęła od największej ciężarówki Blue Oval, aby zbudować solidny kamper z napędem na cztery koła o nazwie XV-HD. Pomieści on sześć osób w komfortowym otoczeniu, które obejmuje pełną łazienkę z oddzielnym prysznicem, pralkę, suszarkę, ogrzewanie podłogowe oraz system Bose surround-sound.
Czterdzieści sześć-calowe opony Michelin i niestandardowe zawieszenie z amortyzatorami Foxa pozwalają podbić i oswoić każdy rodzaj terenu, w stylu Raptora. 250 galonów słodkiej wody, 115-galonowy zbiornik paliwa i 20 000-watowy akumulator litowo-jonowy gwarantują, że można spędzić tygodnie bez konieczności komunikowania się z drugim człowiekiem.
MAN Noroader
Niezależnie od tego, czy planujesz ciężką podróż dookoła świata, czy też przewidujesz atak zombie na pełną skalę, nie ma lepszej opcji niż MAN Noroader. Już sama jego nazwa sugeruje, że jest on żołnierzem na służbie tam, gdzie inni off-roaderzy mają słabe kolana, obrócić się blady i zawrócić. Zbudowany w Szwajcarii Noroader jeździ na sprawdzonym podwoziu półciężarówki, aby zapewnić sobie spokój, jeśli chodzi o trwałość, i jest wyposażony w wysokowydajny silnik turbodoładowany, który dostarcza cały moment obrotowy potrzebny do wspinaczki.
Lista wyposażenia czyta się jak podręcznik survivalowy. Noroader oferuje reflektory LED, telewizję satelitarną i internet, 4,000-watowy generator diesla, zewnętrzną kuchnię, platformę hydrauliczną do przewożenia ATV lub motocykla oraz trzy oddzielne zbiorniki paliwa o łącznej pojemności 317 galonów. Istnieją trzy ustawienia zawieszenia do wyboru, odpowiednio, na drodze, na złej drodze i w terenie. Na zewnątrz jest ciężko, ale pomieszczenia mieszkalne wyglądają jak luksusowe mieszkanie. I, jako bonus, jest tak wysoki, że na pewno otrzymasz najlepszy widok w domu, bez względu na to, jak daleko od siatki skończysz.
Volkswagen EuroVan
Volkswagen EuroVan jest bezpośrednim potomkiem hippisów z Autobusu, którzy w latach 60-tych XX wieku określani byli mianem swoich własnych. Silnik znajduje się z przodu, a nie z tyłu, więc wnętrze jest większe i odpowiednio wygodniejsze do spania przez wiele dni - lub tygodni - jednocześnie. Volkswagen oferował kilka wariantów EuroVana. Niektóre z nich były modelami do przewozu pasażerów z trzema rzędami siedzeń, podczas gdy inne były wyposażone w pożądaną opcję Westfalii i zostały fabrycznie zbudowane na potrzeby kempingu. Prawdopodobnie wydasz mniej na transport pasażerski, ale będziesz musiał przebudować go na camping. Z drugiej strony, tańsza Westfalia jest rozwiązaniem "pod klucz".
Volkswagen sprzedał EuroVana w latach 1999-2003. Modele amerykańskojęzyczne otrzymały solidny 2,8-litrowy silnik VR6 o mocy 140 KM. Obraca on przednie koła poprzez czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Chociaż może to wymagać trochę cierpliwości, zalecamy znalezienie przykładu niskiego przebiegu z udokumentowaną historią serwisową, aby uniknąć awarii w odległości 100 mil od najbliższego centrum serwisowego. Planuj wydać co najmniej 15.000 dolarów na czysty przykład.