loader

Chiński TikTok stale rośnie wśród amerykańskiej młodzieży

Popularność chińskiej usługi udostępniania wideo TikTok nadal rośnie wśród młodych ludzi w Stanach Zjednoczonych. Eksperci twierdzą, że w 2019 r. serwis zwiększył ponad dwukrotnie liczbę użytkowników w USA do 37 milionów. TikTok jest szczególnie popularny wśród nastolatków i młodych dorosłych.

Usługa pozwala użytkownikom tworzyć i udostępniać krótkie filmy wideo, z których wiele jest poniżej 15 sekund. Aplikacja TikTok oferuje szeroki wybór dźwięków, krótkich fragmentów utworów i narzędzi do tworzenia efektów specjalnych, które pomagają w tworzeniu filmów. Niektóre memy oparte na TikToku są wirusowe. W filmach często pojawiają się popularne piosenki znanych artystów, a TikTok pomógł nawet zapoczątkować karierę nowych gwiazd muzyki.

TikTok jest uważany za konkurenta aplikacji do udostępniania wideo Snapchat, jak również serwisu Instagram na Facebooku. Snapchat i Instagram również głównie interesują młodych użytkowników z szerokiej gamy zdjęć i filmów skoncentrowanych głównie na modzie, popkulturze i humorze.

W zeszłym roku TikTok był drugą najczęściej pobieraną aplikacją ze sklepów Apple i Google. Tylko WhatsApp został pobrany więcej. Firma badawcza Sensor Tower szacuje, że ludzie pobrali aplikację TikTok 1,65 miliarda razy.

TikTok był używany przez wiele dużych firm, aby dotrzeć do młodych ludzi, którzy używają mało lub nie używają żadnych tradycyjnych mediów.

Jedną z nich jest amerykańska firma e.l.f. Cosmetics. Główny marketingowiec firmy makijażowej, Kory Marchisotto, powiedział The Associated Press, że TikTok jest "tam gdzie jest partia Gen Z". Gen Z to nazwa używana do opisu pokolenia urodzonego między końcem lat 90. a początkiem lat 2000. "To tam wszyscy spędzają czas", powiedział Marchisotto.

Firmy pojawiające się na TikTok mogą zarabiać poprzez reklamy. Często firmy te w ramach kampanii reklamowych stwarzają użytkownikom "wyzwania". W wyzwaniach użytkownicy są zapraszani do publikowania własnych filmów, w których wykonują podobne ruchy taneczne. Na przykład w jednej z kampanii e.l.f. Cosmetics poproszono ludzi, aby mrugali i poruszali ustami podczas podążania za piosenką. Użytkownicy TikTok stworzyli 3 miliony filmów, które uzyskały ponad 4 miliardy wyświetleń.

Od czasu wprowadzenia na rynek amerykański w 2017 r. TikTok nadal się rozwija, ale zyskał także zainteresowanie mediów jako pierwszy chiński serwis społecznościowy, który odniósł wielki sukces w Stanach Zjednoczonych.

Amerykańscy ustawodawcy wyrazili obawy związane z gromadzeniem przez TikTok danych użytkowników i możliwością dzielenia się informacjami z chińskim rządem. Ponadto, ustawodawcy stwierdzili, że aplikacja stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego i może być wykorzystana do cenzurowania materiałów dla użytkowników w USA.

TikTok powiedział, że nie dzieli się informacjami z chińskim rządem i zaprzecza, że aplikacja niesie ze sobą ryzyko dla bezpieczeństwa narodowego lub jest używana do cenzurowania informacji.

Mimo to, obawy te doprowadziły rząd Stanów Zjednoczonych do wszczęcia dochodzenia w sprawie TikTok. Również w grudniu ubiegłego roku Departament Obrony USA ostrzegł o możliwych zagrożeniach bezpieczeństwa związanych z użytkowaniem TikTok'a. Agencja nalegała, aby pracownicy nie korzystali z aplikacji. Ostrzeżenie skłoniło kilka służb wojskowych do zakazania używania TikTok'a na urządzeniach rządowych.

Ponadto, niektóre grupy i rodzice wyrazili obawy dotyczące materiałów wideo pojawiających się na TikTok, które mogą być szkodliwe dla młodych użytkowników.

Nienastawiona na zysk grupa ochrony prywatności Common Sense Media wydała wytyczne dla rodziców. Grupa zaznacza na swojej stronie internetowej, że wiele filmów pojawiających się na TikTok zawiera obraźliwe tematy językowe i seksualne. Z tych powodów grupa zachęca rodziców do nadzorowania tego, co ich dzieci oglądają na TikTok'u i sugeruje, że serwis jest najlepszy dla osób powyżej 16 roku życia.

Kudzi Chikumbu, dyrektor ds. współpracy z twórcami TikTok, powiedział AP, że firma ciężko pracuje nad tym, aby aplikacja była "bezpiecznym i pozytywnym środowiskiem".

W zeszłym roku firma zgodziła się zapłacić rządowi Stanów Zjednoczonych 5,7 miliona dolarów grzywny za zbieranie danych osobowych od dzieci poniżej 13 roku życia. Od tego czasu TikTok stworzył osobną część aplikacji, która ogranicza potencjalnie obraźliwe materiały. Aplikacja wymaga, aby użytkownicy mieli 13 lat, choć nie potwierdza to wieku użytkowników. TikTok twierdzi, że usuwa to, co nazywa "błędnie założonymi" kontami, jeśli są one zgłaszane przez innych użytkowników.

Zobacz

Zegarki sportowe cieszą się dużą popularnością - są chętnie kupowane nie tylko przez fanów aktywności fizycznej. Bardzo cenione są między innymi produkty marki Polar. Marka ta powstała w 1977 roku i od tego czasu stale zyskuje nowych fanów. Zegarki Polar od tamtego czasu są systematycznie udoskonalane, dzięki czemu jeszcze lepiej odpowiadają potrzebom współczesnego...

Frezy do gniazd zaworowych to są wyposażone w specjalnie szlifowane, regulowane, wymienne ostrza z węglika wolframu. Każdy frez ma dwa zasadnicze wymiary i trzy kąty. Szerokość górna, szerokość gniazda, kąt główny, kąt górny i kąt gardłowy. Oczywiście, w miarę skomplikowania ostrza stają się one bardziej różnorodne. Pojawią się dodatkowe kąty i promienie. Do czego...

Potrzeba tłumaczenia może odbywać się w dwie strony. W zależności od potrzeb można będzie znaleźć takie biuro tłumaczeń, które będzie w stanie poradzić sobie z tego typu zleceniem. Od pewnego czasu zapotrzebowanie na tłumaczenia jest większe, ponieważ wiele osób jeździ poza granice naszego kraju do pracy, sprowadza samochody, ale również współpracuje z firmami czy...